Sunday, December 5, 2010

Kerana Kawan Diri Binasa

Posted by Unknown | 1:03 PM Categories:
Wah tajuk. Panas gitu. Binasakah? Hmmm.. Well, takde la sampai ke situ... Tapi ini entry sesi aku meluahkan rasa frustrated. Tiada mood untuk berfikir, tiada mood untuk bercakap (nak cakap macam mana lagi, takkan nak sembur orang habis-habis... Cukuplah aku dah call cakap sekali). At least. At least aku masih ada sikap tanggungjawab. Bukan lari dari kenyataan. Bukan asyik nak pertahan ego (sepertimana yang segelintir friends menganggap aku begitu). Kadang tu bila kita nak mengata orang, menyalah orang, sila cermin diri sendiri dulu. Cukup PERFECTkah anda? Melabel aku sebagai manusia ego, leader yang tak baguslah. What the heck?? At least, I know where am I standing. You know yourself? Perfect enough?


Erghh... Melalut sudah. Bukan ini yang aku nak bebel actually. Malaslah nak bebel. Kang nanti orang kata bingit mendengar. Itulah. Kadang-kala menjadi anak sulung ni serba-salah. Bila tak tegur, salah. Bila menegur, orang kata kaki bebel. So nak jadi manusia spesis apa lagi?? Tapi macam mana dengan perangai manusia yang dah berusia tapi childish?? Boleh berfikir secara matang tak?? If u have problems, don't drag your problems to others. Whereby, THINK to solve it without drag others. Tak perlu nak bayar-bayar. Sebaliknya cuba fikir secara matang. Macam-mana nak kahwen kalau diri pun tak boleh berdepan dengan realiti kepayahan hidup?? Profesional lah sikittt... Kita utamakan hak kawan, tapi akhirnya kawan take for granted. Sudahnya sendiri yang susah. Benci.
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube