Wednesday, August 8, 2012

Dunia Jahat!

Posted by Unknown | 9:01 PM Categories:
OK. Ini entry beremosi.

Sila layan Illiana.

Ye dunia penuh manusia jahat. Jahat jahat jahat.

How am I going to live in a world that full with such of this behavior? Fact is always a fact.

"Kita tak boleh menjadi terlalu jujur. Terlalu lurus. Kerana itu akan memakan diri sendiri."

Ayat ini sentiasa menjadi bahan utama rakan-rakan dalam mengeluarkan nasihat kepada aku. Ayat paling best, "nak hidup... terpaksa la jahat. Bukan buat jenayah. Jahat je. Twist your plan je". Hmmm...

Sungguh aku kurang cerdik dalam bab ini. Aku harus belajar. Bak kata kawan aku, "nak hidup..." Walaupun aku benci. Tapi fact is always a fact. Orang yang pandai menggunakan peluang yang ada adalah orang yang berjaya. Biarpun mereka buat dalam cara yang jahat. Ye?

Orang yang buat dalam cara yang lurus bendul macam aku memang susah nak berjaya. Hence nanti dibuli. ok. I'll learn.
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube