Tuesday, May 20, 2008

triP JB-SINGAPORE 17-19 MEI 2008

Posted by Unknown | 1:29 PM Categories: , , ,
Tanpa sebarang perancangan yang rapi, kami telah bersetuju menerima pelawaan Kak Niza untuk menjalankan trip ke JB dan Singapore sempena cuti perayaan wesak baru-baru ini. Fuh. Dalam mulut tak ada duit tu juga kami pergi. Kena pula orang kata pas sementara untuk ke Singapore dah tiada, so terpaksa buat pasport. Hari pertama kami sampai ke JB awal satu jam, terus check-in di Seri Malaysia dan kemudian memulakan journey ke Kota Tinggi Waterfall selepas makan ci mee di Hutan Bandar. Perjalanan ke sana taklah jauh sangat. Tapi yang aku perasan, segala-galanya perlu duit di Johor. Nak masuk waterfall saja dah RM9.00/ person. Belum masuk bayaran parking lagi. Walhal air terjun tu standard dengan tempat peranginan yang lain. Walau apapun, aku and the geng tetap enjoy mandi-manda di sana. Balek waterfall, malam kami habiskan di Danga Bay. Makan, shoping dan beriadah dengan basikal. Enjoy... Esoknya baru mulakan perjalanan ke Singapore dengan menaiki bas ekspress. Terkejut aku. Tambang nak ke Singapore dari Larkin hanya RM 2.50 je. Huh. Heheh. Patut la rakyat jelata di sana senang sangat keluar masuk. Di Singapore kami explore macam-macam tempat dengan hanya berjalan kaki. Kami ke Sim Lim Plaza. Di sana aku shoping camera waterproof. Theheh.. Dah lama cari. Murah aja, SGD 390.00 aja tak termasuk memory card. Kemudian kami ke Little India. Aku beli sari untuk buat baju raya... SGD 35.00 aja. Then kami lunch di Arab Street. Di sana aku beli key chain as a souvenir. Then kami menaiki bas ke Sentosa Island. Stop di Harbour Front dan kemudian naik cable car ke sana. Tengoklah muka Nisa yg hantu gayat naik cable car. Belum lagi tengok dia naik Skyride. Klaka giler seh... Selepas round Sentosa Island kami ke Orchad Road, menuju ke Takasimaya untuk last shopping (Kak Ju n Kak Niza je... Aku tak mampu). Dah tengah malam barulah kami sampai ke JB dalam keadaan yang amat-amat penat, lenguh dan stress. Tapi sempat lagi mandi dan have supper di Restoran Singgah Selalu. Esoknya sebelum bertolak balek kami sempat merasa KACANG POOL. Sedapnyeeee. otw nak sampai ke KL tu sempat lagi singgah Ayer Hitam, Muar dan Tangkak. Hasilnya, hari ni kaki aku berjalan bersimpang siur. HEheh. Satu pengalaman manis yang penuh onak dan duri.
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube