Wednesday, February 9, 2011

Empangan Beris (Sik) -Tanjung Dawai (Yan)

Posted by Unknown | 6:31 PM Categories: ,

Dek kerana tiada aktiviti sangatlah, kami sekeluarga meluangkan masa berkonvoi trip ke Empangan Beris-Salak Denai Chalet-Tanjung Dawai. Tujuan; membuat survey a.k.a jalan-jalan. Abah dengan sportingnya cancel kerja menabur baja di sawah dan mensuggest kami pergi ke Empangan Beris, melawat ladang anggur di situ. Jangan terkejut, Sik ada ladang anggur walaupun bukannya kawasan tanah tinggi macam Cameron. Hebat kan.

Wah gitu.
Amboih la model angguikk ni sorang
3 beradik neh
Love u mama and abah!

Disamping ladang anggur itu, kami pun terjumpa spot baru untuk riadah bersama keluarga mahupun untuk aktiviti kem pelajar/staff. Oklah. Nice place. best juga kalau nak sewa chalet sini selama semalam. Jauh dari hiruk piruk kotaraya. Kita camping sini, buat barbeku, kayak, swiming.. Semua ada. Ada di chalet-chalet di kawasan Empangan Beris ini. Tempat ini baru lagi dibangunkan rasanya. Tak silap akulah. Jalan raya besar, so easy kalau korang nak reach sini. Keluar tol gurun dari plus highway, heading to Sik. Sampailah ko...

Empangan Beris
Salak Denai
Lunch @ Tanjung Dawai

After Empangan Beris, kami heading to Kuala Muda, Yan. Tempat kami tuju ini actually kami plan to stay1 night. Unfortunately fully book... Oleh kerana tak jauh perjalanan dari Pendang, so kami pun pergilah saja-saja survey kawasan. Bak kata Pak Chot best stay 1 night di Salak Denai. Chalet accomodate with 1 swiming pool. Ada 3 chalet je sini. Design ala-ala rumah kampung orang utara. Bagi aku nampak semak, tapi untuk kita mencuba experience living in konsep rumah batu kampung utara, boleh mencuba... Yang bestnya ada swiming pool yang dalam yang mana sumber air dari air terjun. Mahu tak masyuk kau.. Boleh barbeku. Kalau bosan stay dalam chalet or mandi kolam, ko bawak adik-adik jalan 2,3 batu sampailah air terjun; Batu Hampar OR Titi Hayun. And in the evening, kalau rasa nak makan seafood ke, lepak tepi pantai ke, kau drive bawa adik-adik ke Tanjung Dawai. Tak jauh pun. In the area. Oklah. Nice place to have a vacation with your family. 

Sayangnya tak dapat merasa this trip.. Takpelah. Next holiday trip boleh singgah ke tempat-tempat ini lagi. Lagi best kalau family Pokdi, Acik, and others can join.
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube