Saturday, April 30, 2011

Glucose, cholesterol, BMI

Posted by Unknown | 11:55 AM Categories:

Lama tak update. Banyak nak update tapi semua terbengkalai. Apa nak buat, ai xde manager... Sobsobsob... Last time bila aku lupa, pergi MidValley nonton "The Roomates", jeling kat MV Exhibition ada beauty and health expo. Kami singgah ke nutrition booth ada check up free for glucose and cholesterol. Apalagi aku grab opportunity walaupun tahu nanti jari manis aku kene tappp amek darah. Dek kerana tak pernah buat check up glucose and cholesterol aku pun tegar kuat semangat gi buat. Termasuk Peyuh dan Dayah yang juga penakut sama aku... Cik nurse Faten je tak mo hamek. Biasalah orang nurse... Alah bisa tegal biasa. Oh yang kelakarnya geng IMR bahagian Nutrition yang buat check up.. Kesitu jugak kita berjumpa kan.

Alhamdulillah. Tahap glucose dan cholesterol aku ok (rendah) walaupun baru lepas makan. Bukan apa, takut juga aku sebab family history ada kenceng manis. So memang aku kurang makan manis. Tapi nasehat Cik Nurse, makan la gula sikit... Takde gula dalam badan pun danger. Mudah kena pengsan. Oh patut la aku cepat pening kalo kurang makan. Then BMI aku pun reduce. Before 25, sekarang dah 23. Tinggi maken naik, 163cm. Berat maken turun, 61.9kg. Ok, satisfied. Hardly hope maintain.
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube