Monday, January 2, 2012

Fraser Hills-Kuala Lipis Part 1

Posted by Unknown | 9:44 PM Categories: , , ,
1 Januari 2012. 7.20 am. Damar.


Hp Sony Ericson Model W150i aku mencicit-cicit menyanyi suruh jawab. Rupanya Nisa call. Oh aku sudah terlajak zzz. Konon nak bangun awal buat lecture note dulu and siap-siap. Alih-alih terlajak sudah...

7.30 am tentatively harus gerak dari Damar ke Kerinchi. Bagaimana? 7.20 am baru kesat mata. Akhirnya 7.55 am juga kami gerak. Sampai RTM 8.10 am. Tunggu Nisa isi minyak, 8.15 am juga kami gerak menghala Jalan Duta. Tawakal je masa ni, sempat ke tak nak kejar gap 9.00 am ke Fraser Hills. Cek google map, duration from Seri Kembangan to Fraser Hills 2 hours 10 minutes.


Aku tak follow route Google Map which use Selayang route. Instinct aku mengatakan use Plus Highway, exit Rawang Selatan dan heading to Serendah. Finally, by 9.00 am we reach Kuala Kubu Bharu. Ok, sempat kot nak kejar gap.

Rupanya dari KKB towards ke Fraser Hills before the gap, jalan sudah pusing-pusing. But still ok sebab 2-ways. Before jalan pusing, kami melalui Empangan Kuala Selangor. Nice view... Sinilah kot tempat memancing.

Ada orang tu, janji dari 2 tahun lepas nak bawa aku ke sini tengok bintang dan komet. Kesudah tak bawa. Aku juge yang pergi sendiri. Sedih :-(

otw to the gap, kami jumpa Air Terjun Sg. Chiling yang famous itu. Oh, harus plan next trip!
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube