Sunday, January 29, 2012

Jangan hanya inginkan lelaki yang baik

Posted by Unknown | 9:21 PM Categories:
".... selagi kita tidak menjadi baik,
Tetapi jadilah wanita yang baik sehingga kita diinginkan oleh lelaki yang baik."

Mukadimah begitu kenapa Illiana?

Oh ceritanya seharian aku melepak di Damar. Membasuh baju, cadar dan curtain (yang mana mesin basuh yang buat kerja), mengemas bilik (ini aku buat), menyusun baju untuk dibawa ke Palma (ini pun aku buat) dan lain-lain kerja sewaktu dengannya (termasuk Plant vs. Zombie). Bila Kak Has ajak pergi Pesta Karangkraft, meroyan aku takmo ikut kan??

Kena pula malam ni kan AJL.. Haruslah kerja perlu disudahkan sebelum itu... Semalam kan seharian bekerja (termasuk Underworld Awaken dalam list).

Bestnya Yuh mendapat tiket AJL... Dia and the geng sekarang di Bukit Jalil. Aku dan Dayah mampu menyaksi through tv je oh.

So what relevant my topic with my mumbling above??

Begini.

Sementara mesin basuh menjalankan tanggungjawab, aku pun buatlah kerja sampingan. Konon nak booking travel agent ke Medan. Alih-alih terjumpa pulak blog isteri Ally Iskandar: Farah Lee Kunfayakun (google je ini).

Glup.

Terus jatuh cinta.

Satu: Aku suka tengok face dia. Sebijik macam Erna zaman bujang. Cute.
Dua: She's sooo motivated. Even though young.

Aku paling suka no dua. Seorang yang tegar untuk berubah ke arah kebaikan. 

Oh. Aku terharu. Aku akui. Aku bukan insan yang cukup baik. Bila compare diri ini dengannya, lagilah aku rasa diri ini terlalu kecil. Aku cuba berubah menjadi yang lebih baik. Namun aku tak sekuat dan setegar dia. 

Paling terkesan post Farah Lee untuk tajuk di atas ini. Mencari lelaki yang baik untuk dijadikan suami. Tetapi adakah aku cukup baik untuk dijadikan isteri?

Setiap sesuatu yang berlaku pasti ada sesuatu yang Allah ingin berikan. Pun begitu, adakah kita hanya akan duduk memeluk tubuh menunggu things goes by?

Berusaha untuk berubah ke arah kebaikan Illiana. Redha dan syukur...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube