Wednesday, June 27, 2012

Unplanned trip to Stopping Island

Posted by Unknown | 10:50 PM Categories:
Serius mengantuk buat MQA doc ini (sorry Kanes :D). Tangan menggigil nak edit underwater pic even-though tak semeriah zaman dulu punyer pics. Almaklum, camera I dah masuk air... ok I update sikit la our travelog.

Sepertimana aku dah auto-published, kami ni nak pergi taknak pergi dengan apa? Finally terjawab, naik waja aku yang gagah itu. Muat 5 ketul anak dara: aku, nisa, faten, Shida, Jida.


Kami gerak dari rumah 3.15 am berjanji jumpa di Gombak 3.30 am. Kerana tersalah faham, kami terlajak dan tersesat di Gombak cari Shida n Jida. Pendek cerita, masuk tol Gombak dah 4.30 am. Apalaga, mahu meroyan aku drive sebab target sampai Jeti Kuala Besut by 11.00 am sebab Shida akan dive dengan geng En. Bani tengah hari itu. En. Bani n the geng adalah golongan orang kaya yang memilih Malaysia Airlines sebagai kenderaan mereka. Haruslah mereka steady je kan?

Alhamdulillah, berkat memecut kenderaan, kami selamat sampai Kuala Besut 10.00 am. Berjaya buatkan perjalanan 7 jam kepada 6 jam. Rahsia, maintain speed di highway 130-140km/jam. Start Jabor to Kuala Besut dah boleh maintain speed 110-120km/jam. Jangan stop lama-lama kat hentian. 


Seronok, sampai awal boleh g cari tempat breakfast best. Of course balek kampung kami, pantai timur harus cari nasik dagang. Ternyata nasik dagang kak kiah memang sedap! Ini sedang berbangga plus riak sebab kami sampai dahulu dari orang atas awan.

Tup tup, punya rasa diri haibat, geng En Bani dah selamat sampai dan naik boat. Masa ni kami meroyan. Naseb baik dah park and finally kami naik second boat.


Sejurus sampai kami follow ke Turtle Bay Diver, tengok apa yang patut buatkan aku hot nak ambil license then berjalan mendaki ke penginapan kami di Rock Garden Chalet yang nun meninggi sana. Shida selamat g dive bersama En Bani n the geng meninggalkan kami berempat ketul. Dah sampai, aku nak zzzz. Dari 3 pagi aku belum zzz okay. 
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube