Tuesday, February 23, 2010

20 JuTa???

Posted by Unknown | 4:18 PM Categories:
Actually this post I wrote yesterday. However, internet @ home slow lah ya amatttt (menci broadband maxis!). So aku upload hari ni je la kat office. Mencilok kerjatime. Ya ampun boss... Semalam aku ke Warta mencari money changer. Actually several days sudah aku men'survey' currency. Harganya ya amatlah mahal nak compare aku pergi last 2 years... Itu yang jakon sikittt. Sampai ke sudah harga tak turun, so aku beli jugaklah. Nak dijadikan cerita, cash di tangan RM 800 saja. Bila ditukar, dapatlah dlm Rp2 Juta (perasan jutawan kaya ekk). Adalah pula sorang makcik dan 2 anaknya ini beratur tunggu giliran after me... lama juga kami ber'deal' dengan tauke money changer itu. Sudahnya aku pasrah... Beli saja. Tiba giliran makcik ini. Dia lagi lama. Siap bercalling-calling husband gitu. Aku selesai sudah. Kononlah kaya sangat duduk sekejapan sibok kira-kira wang kertas ribuan itu... Sambil mata dan tangan menjalankan kerja mengira-ngira, telinga yang bercuping besar menadah conversation makcik itu... Kau tahu berapa dia tukar??? "20 juta berapa RM?" tanya makcik itu pada tauke. Dan sejurus tersembul 20 juta dari mulut makcik itu, kepala aku laju je menoleh sambel hati berkata-kata, "kalau tak habis orang sebelah ada. sedekah sikit boleh??". Dah tersipu-sipu makcik. Aiyooo.. Ingat kaya sudah kau Illiana? Jangan perasan! Gegege...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube