Friday, October 29, 2010

Meow oh meoww..

Posted by Unknown | 5:19 PM Categories:
Bangun pagi sedang buat soalan kuiz, tetiba dengar anak kucing dok meow meow luar rumah. Kesian dengar aku pun buka pintu, dah 7.30 pagi oklah nak buka pintu... Biar masuk rezeki sket. Kelihatan anak kucing dok meow meow dari jauh aku pun panggil. Dia nak menghampiri agak-agak takot takot gitu. Terus aku angkat bawak masuk rumah bagi makan roti dan minum air. Kebetulan pagi tadi hujan... Mesti sejuk anak kucing tu. Kesian dia.


Dah sudah kenyang, aku lepaskan kat luar balek. Takmo la bela, duduk rumah bertingkat ni bukan senang nak bela kucing.. Keje nak buang buang najis, kuasa aku nak buat. Namo-namo. Tapi cerdik pulak si meow ni. Dia masuk balik. Siap galak-galak lagi meronda dan main-main dengan hp aku. Aku pun melayan... Tengok tv sama-sama.


Dah buhsan buhsan gitu aku pun terpaksa melepaskan dia... Nak siap-siap keluar. Apalagi, menjerit-jerit la dia kat luar rumah. Aku buat dono. Dah sudah mandi segala tak dengar dah suara dia. Pun begitu... Tengah hari tadi aku balek rumah, tengah dok belek kunci tetiba si meow ni munculkan diri disebalik pasu bunga aku.. Haish. Aku buka pintu je melaju dia meluru. Aku marah, dia duduk senyap jap. Buat muka kesian. Pasrahlah aku... Kasik chance dia masuk. Nyibok betul, nak manja saja. Aku gi dapur dia pun sama. Naseb baik masuk toilet tak ikut sama. Aku terus kasik makan kat luar, sampaikan air yang aku letak tu dah terabur atas lantai luar rumah. Tu la pasal namo ajar dia masuk rumah. Kemudian aku mms gamba ini ke Fatin. Tup tup aku dapat reply mesej berbunyi,"Long, Teh merayu tolong la bagi makanan kat dia. Cian kucing tu dah la comey"..Haa.. Hang tak tau bapa gelen roti masuk perut dia sampai asyek dok melompat sajork. Letih aku melayan.

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube