Monday, October 24, 2011

Legenda's Convocation

Posted by Unknown | 1:45 PM Categories:
Sunday, 23 October 2011, Marriot Hotel, Putrajaya.

Me, Mr. Kannan and Idiana.

Kunci jam 6am, sudahnya 6.30 baru jaga. Tunggu turn masuk bilik mandi. Yuh dan Dayah ke Kalumpang, family day. Semalam aku sampai rumah 12.30 mlm, setelah seharian menghabiskan masa di IKEA, IKANO dan NIGHT MARKET THE CURVE. Actually xde la melepak di sana sampai late night for the whole day (Sabtu aku kerja halft day). Rite after pekena meatball @IKEA kami ke PPUM hantar Faten ke Jln Duta, bas 11.15 mlm. Itu yang sangat TIRED + SLEEPY. Konon nak siap awal sebab aku menumpang Azri. Rajin plak pakcik tu nak bercar-pool, I pun apalage, PASRAH. Boleh ai rest kaki eh?

Scandal boys: Islam and Azri :-)

Actually aku tersangatlah gembira dapat attend Majlis Convocation ini walaupun jatuh hari Ahad, masa aku banyak aktiviti. Umpama bekerja 24 seven in a week.

Satu, dalam email yang aku terima untuk jemputan majlis itu, tertera, "You are entitle to get 1 DAY REPLACEMENT LEAVE". Harus aku membayang extra cuti untuk Raya Haji nanti. Yahuu!

"Thanks Ms. Teo. I love u seratus kali!"

Kedua, back to my oldies memory; convocation 2003 for degree and 2007 for master. Masa tu aku hanya pandang dari jauh, lecturer berarak masuk semasa opening ceremony dengan penuh bergaya (dan student penuh emosi menatap lecturer sambil terdetik, "ada chance ke aku nak berarak mcm tu?"). Finally tanpa disangka, my turn now. So who knows your turn rite? Matlamat aku join Legenda to gain experience kan?? So, kau gali habis-habisan lah Illiana.

Before opening ceremony. Queue outside ballroom macam terhapa kaki ai. Motivasi: nak topi orang depan tu.
Quite OK and nice view. Boleh gosip tentang high heel student, tudung, baju dsb. 

Remember, you can stress with your work, but you must know how to handle your stress. Stress can make you aware about your responsibility. But you have to be balance with your life.

Thanks Paten. Beg u hadiahkan is very practical. Thanks Illiana, iPad u amat berguna semasa mengantuk.

Pose begini pun boleh ke Cekgu? Sila jangan keanakkan yerr...

Overall, ceremony is oklah. New experience, different view. Tak boleh nak samakan dengan konvo UPM. Public university. Student millions. Sesi berhari-hari. Music gamelan terhebat represent Malay tradition. Private uni ini, from my calculation student not more than a million. Cukup muat 1 ballroom. Oklah, masih maintain penggunaan bahasa Melayu. But of course dwibahasa. Semua representation dari twin uni datang. Students grad from diploma to masters. Environment sudah tentu international. Food, not satisfied. Breakfast dapat free tapi Azri rajin nak belanja. Rezeki aku dan Islam. Thanks... Moga Allah murahkan rezeki Azri, Amin! Masa ini juga dapatlah aku tengok muka Founder Legenda dan VIP-VIP yang lain.. Around 2 pm dah sampai rumah dan terus terlelap sambil mata menatap resepi sup sempoi dari blog mat gebu...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube