Tuesday, June 29, 2010

My Sweet Home

Posted by Unknown | 8:00 PM Categories:
Berbulan-bulan aku pasang angan-angan nak tukar color hall. Sekarang, hasrat aku telah tercapai. Theheh. Start tengah hari Sabtu selepas membeli cat di kedai DELUXE. Siap 2 dinding. Tinggal 1 aku siapkan hari Ahad dengan bantuan Peyuh. Sabtu Yuh outing dengan adik... Jadi Sabtu aku buat sorang-sorang. Aku pilih bukan warna standard sebaliknya yang diadun. Pearl Glo biar nampak shining-shining gitu. RM 100++. Kalau standard classic dalam RM89, pearl glo RM90. Alang-alang… Actually niat timbul bila aku browse internet tentang kaedah untuk menyejukkan rumah instead of menggunakan aircond dan kipas. Aku terjumpa info Deluxe ada provide cat yang boleh membantu menyejukkan rumah dengan reduction berapa percent aku lupa. 5% kot. Dan alang-alang nak cat, aku nak guna konsep baru… Nak cari color yang agak gelap. Not decide what color yet, but suddenly went to deluxe’s shop, terus terpaut dengan color ini… (mentang-mentang kau minat purple Yana). Marilah enjoy tahap-tahap construction hall rumah aku dengan style baru ini. Buat kerja 2 in 1; cat sambil modify hall. Yeahh.

SABTU: Sebelum cat. Remove wall paper, barang-barang...
SABTU: Start dah...Mencomot. Kau rasa mampu ke buat sensorang?
SABTU: Cat sampai terkengkang-kengkang 
AHAD: Dah kering tanggalkan salortape
AHAD: Yeayyy dah siap
AHAD: Letak pasu Sarawak Nisa beli sebagai hiasan. Nak letak syiling pun boleh.
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube