Tuesday, June 29, 2010

Sakit tangan

Posted by Unknown | 8:59 PM Categories:
Right after painting on Saturday, aku tak dapat zzz. Tangan kanan berdenyut-denyut. Saketnya, macam nak nangis je rasa. So aku ambil sebotol air mineral dalam peti ais dan aku bandage dengan pashmina. Tidur sampai pagi dalam keadaan terlentang. Bangun 8.30 pagi tangan kanan tak dapat gerak. Aku paksa diri. Ada 1 dinding lagi nak cat. Mula nak giveup tapi bila ingatkan cat yang dibeli, aku gagah. Stubborn pun ada.Sengal pun iya. Naseb baik Peyuh bangun tolong. Berjaya siap painting, mandi, bagi mesin basuh baju, makan dan langsung aku zzz depan TV. Keletihan + kesakitan. Sekali lagi terlentang. Bangun petang tangan adalah menyakitkan. Dan ini haruss pergi mengurut.. Isnin terus cuti rehat. Selasa juga. Kau jangan harap Illiana nak pergi klinik. Eiei aku takut nanti doktor hantar aku ke hospital buat operation kernel disorder. Simpang makkk aku tak nakkkk. Sanggup diurut belai bagai gitu. Biarpun tangan naik ruam-ruam gatal, aku tak kesah. Tukang urut kata aku terlalu letih. Banyak buat kerja. Ye Illiana, kau rasa hebat sangat kau angkat tv, almari bagai sorang diri? Kau ingat kau muda lagi Illiana? Oh sedarlah diri kau dah tua. Haish*&^%*$# tak suka tak suka!

Alergi minyak urut kot... Naik biji-biji gatal.
Macam-macam cara buat. Siang dan malam letak ais. 
Siap balut ais ke pergelangan tangan dan tangan.
Dah cuti rehat... Kau nak sibuk dengan laptop ke?? Taubat tak... Tengok CD pengubat sepi.
Sambil makan salad resipi baru dan secawan air.
ps* Tiba-tiba insaf. Kau bayangkan kalau tuhan hilangkan anggota badan kau, anugerah paling berharga untuk kau manfaat. Kau bayangkan kesusahan itu. OWhh.. Tiba-tiba aku insaf, terharu. Syukur dengan kurniaan tuhan... Tangan sumber rezeki aku dan kamu juga kan?? Marilah kita sama-sama bersyukur atas segala pemberian Allah S.W.T...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube