Saturday, September 27, 2014

Throwback pregnancy season

Posted by Unknown | 4:24 PM Categories:
Tiba-tiba nak throwback my pregnancy season.

Rindu ke? 

Ohohohoh... Its okay. Bagi Adam besaq dolu k. Anak sorang pun I dah semput. Dengan hidup yang sentiasa berdikari tak boleh manjakan diri pada encik suami. So lupakan sekejap second season. Throwback mengenangkan kuat juga saya mengandungkan Adam dalam usia 32y. Drive pergi kerja alone. Beli barang baby alone, termasuk baby-cot. Memang saya banyak berdikari. Sampai sekarang. Macam tak sangka mampu lakukan.

Alhamdulillah, Allah kurniakan tenaga luar biasa kepada saya. dan kesihatan yang baik sepanjang preggy hingga sekarang. Alhamdulillah... Saya bukan jenis menyusahkan encik suami.

Saya paksa diri juga untuk kuat. Sebab tu 2nd trimester start consume Shaklee. Bayangkan workload kerja yang tak pernah sudah. Makan kadang-kadang tak menentu. So penyelesaiannya saya cari supplement. 

 3m preggy belum nampak.
4m preggy.
Suka sembunyi perut eh.
6m preggy. Muka tak pernah kenakan makeup. Takut effect chemical kat baby.
 Dah sarat.
Dah sarat dan start nak exercise.
As usual. Love water-sport.

Alhamdulillah.... Walaupun melahirkan Adam secara cesarean, but everything goes well. Benarlah, Allah tidak akan menguji hambaNya dengan ujian yang tak mampu ditanggung mereka. Inilah ujian saya. Teringin nak melahirkan secara normal. Tak pernah merasa sakit contraction yang sebenar. Hanya rasa 20% sakit contraction sewaktu induce. 3x induce, hanya 2cm bukakan. What a miracle. 

Terima kasih ya Allah. Syukur ya Allah. Kerana memberikan hadiah yang lama kuimpikan.
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube