Wednesday, October 8, 2014

Adam's stroller on the fly!

Posted by Unknown | 11:09 AM Categories: ,
Tq abah buat surprise ke mama... Sehari sebelum mama dan Adam balek Kedah abah belikan umbrella stroller idaman mama. Tak sangka. Mama ingat nak tunggu baby ekspo. Tup tup abah offer nak belikan. Yahuuu.

Kot abah rasa bersalah kot mama balek berduaan je dengan Adam dok? Heeee...

Ok. Sebelum nak travel via plane, saya dah buat sikit study dan tanya kawan-kawan tips jika membawa bayi travel on plane. Alhamdulillah berkat tips kawan-kawan, saya tak ada masalah bawa baby travel on plane.

Antara keperluan paling penting bila travel on plane ni adalah stroller. Saya dah tengok mommies yang bawa anak kecil dengan mendukung sahaja. Seksa kau. Lagi seksa bila kita ni lone ranger. Dengan nak dukung anak, angkut beg, hazab kau. Yelah beg penting sebab kita membawa barang anak dan dokumen diri.

So, saya cadang first time Adam fly ingat nak bawa stroller lama aje. Memang saiz dia agak besar tapi stroller mamalove tu dah ok, sebab lighweight. Tak macam standard stroller yang berat melebihi 7 kilo. Stroller lightweight Adam tak lebih 5 kilo. Cuma, isu saiz yang lebih besar. No problem nak angkut. Kesian kat pekerja airport tu je la sebab kena angkut stroller tu masuk plane.

Hasil survey, banyak orang cadangkan beli umbrella stroller.

Sebab?

Kecil dan ringan. Easy to handle.

So, dalam survey saya ada 2 jenis umbrella stroller idaman hati.

1) Hauck Go-S Buggy

RM199.00
Susah nak jumpa betul kat Malaysia ni. Hanya jumpa di Toys R Us.
Mula mula berkenan betul kat buggy yang stylo ni. Berat lebig kurang 4.4 kilo. Mama suka betul kat belt dia. Smart and easy. Tapi bila bawa Adam and "test drive", rasa macam tak sesuai sebab Adam tak dapat pegang handle kat depan. Adam kene duduk je kat sit tu. Dia tak suka. Dan lagi satu, stroller ni lebih panjang dari Sweet Cherry. So I lepaskan idaman no 1 ini...

2) SC310 Rainbow Buggy


RM119.00 (kalau beli kat Lazada, RM109.00)
Senang nak jumpa. Cari je mana-mana seller Sweet Cherry. Jusco, Parkson, Tesco etc... Lebih ringan dari hauck. Kena pada ciri-ciri idaman mama dan Adam. Ada 2 color, pink dan biru. Of course la I pilih blue untuk my boy kan.... Dan inilah hadiah abah untuk Adam.... Tq abah. We love u much much more!

ok... Sekian perkongsian ilmu Mama Yana dengan mommies sekalian. Hope kepada mommies diluar sana yang nak travel by plane with your little kiddos, better bawak stroller. Sangat mudah. Tambahan pula kita ada KLIA 1, KLIA 2, dan other airport yang sudah tentu ada kemudahan untuk membawa barang-barang sebegini kan. Jangan risau kalau takde aerobridge (biasanya Air Asia kat airport domestic). Lif kan ada....

Umbrella stroller adalah yang paling afdal untuk airplane travel. Kecil, ringan, dan mudah dilipat. Guna sebelah tangan pon boleh. :)
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube