Monday, March 22, 2010

WaH PeYUH BeRFoToSHooT GiTU

Posted by Unknown | 11:14 PM Categories: , ,
Malas bonar nak hupdate diari dek keslowan broadband yang terlampau. Sudahnya dibiarkan berhabuk saja. Ikutkan hati macam-macam nak bebel... Owh ini nak letakkan sikit aktiviti Sabtu lalu. Patutnya aku plan nak ke Tangkak, menghadiri majlis kenduri Kerul. Unfortunately, aku keterlupaan sudah, berjanji OK pada Peyuh untuk menjadi jurumekap tak tertauliah bagi sesi fotoshootnya. Sebelum ditauliahkan JTT (jurumekap tak tertauliah), bermalam jugalah aku mempraktis pada muka Peyuh yang mencabar itu... Sebab mukanya kecikk, kelopak mata pun kecikkk.. Ada tak ada gitu. So inilah hasil latihan aku. Berkat meneman a.k.a model mekap Mas Januari ketika dulu, dapat sikitlah ilmu mak andam... Cuma setakat basic je aku mampu. Buat smokey eyes, letak bulu mata palsu, ukir kening, buat hidung... Gitu-gitu je lah. Janji niat menolong orang dengan ikhlas gitu. (Yuh, jangan minta lebey. Gegege).Walaupun diluar udah nampak tebal, namun dalam picture mesti nampak nipis saja. Kau tak tahu berpeluh-peluh aku mencoba. Walaupun gitu, aku bet photographer tak berkenan langsung dengan mekup aku ni. Sebab dia nak bawa jurumekap dia sendirik kalau nak shoot Peyuh lagi. Gegege.

Brown theme. More natural.
Blue theme. Ala ranggi.

Ini aku letak sikit gambar hasil praktis mekup Yuh dan gambar sekitar shooting di UPM. Owh actually Amza, jurufoto untuk fotoshoot ini berkenan dengan kecantikan Peyuh masa peyuh meneman aku ke Majlis Nikah Mas di JB. Wah gitu, jauh photography mari... JB lagi. He's a friend of Mas. And after observing his artwork, aku rasa terpegun jugalah. Berbakat, hasil menarik. Seronok meneman a.k.a menolong friend untuk aktiviti macam ni. Dapat ilmu secara tak terlangsung. Apa aku dapat? Adalah... Knowledge is something that hard to find but when you let it come by itself, the value is priceless. Wallah cayalah.

Aiyooo... Peyuh kah ini? @ rumah kosong
Kat semak samun yang menyebabkan aku gatal kaki tak tahan. Langsung aku tinggalkan Peyuh dengan jejaka-jejaka sambil aku berehat dalam kereta. Kejam begitu?
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube