Sunday, July 3, 2011

Bye Bye Broadband, Welcome Wi-Fi

Posted by Unknown | 11:05 AM Categories: ,
Tak habes habes dengan tema,"Bye Bye". 

bye to DiGi broadband RM38 yang banyak berjasa terhadapku. Esok aku nak call cancel servis. Bukan kamu tak bagus, tapi ai sudah ada pengganti. Lagipun ai kerja area kampung, line u takde kat sana... 
tak perlu lagi ai click connect.

28 June 2011. Aku solat Asar siap siap di surau office. Budget balek nak singgah Mines terus nak tangkap WIMAX. Kena pulak terngiang-ngiang Dayah cakap,"Saya tak sabar-sabar nak pakai wi-fi ni". Aku apalgee. Bukan boleh dapat faktor pendorong. Melaju je. Tak dapat iPad, dapat wireless dulu pun ok... 

Actually kami dok terpikir-pikir nak guna wifi bila aku kempunan iPad dan Dayah pula borong hp baru. Kesudahnya sampai sekarang aku belum-belum pun mampu memiliki iPad... Takpelah.

Since last 2 years. Aku dan Peyuh dan buat survey Wimax. Unfortunately, masa tu Damar belum terima coverage wimax. Maka kami pun borong broadband. Masa tu, Pejal and the geng baru berpindah rumah. So kami kehilangan rakan kongsi wireless streamyx.

Hi internet service provider yang baru untuk Damar! 
Alhamdulillah first time installing u bagi line penuh to us! Keep ur good servis forever ye! Contract 12 month menggeletar juga ai nak take risk.Owh ini line dalam bilik. ai letak u kat hall.

Gitulah kisahnya kemudahan internet di Damar tiada kesudahan. Gamaknya kalau aku menggatal menyewa rumah di Mantin, boleh hidup ke tanpa internet? Glups.
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube