Friday, July 1, 2011

My New Workstation

Posted by Unknown | 8:00 AM Categories:

Wah semua nak tajuk entry, "My New ..."

Apa desperatekah aku ini?

Somehow, aku rindu my 6-years workstation @HRC. Kena pula kerja di IMR, tak ada pun betul-betul workstation belongs to me. Dah ler kebakaran. Apakah...

Masuk sini Alhamdulillah... Walau bilik agaklah bersepah dengan fail student, and most of them guys, aku berjaya makeup my workstation to be my second home. Somehow tak dapatlah nak privasi sangat, budak-budak asyik bertandang. Apa nak buat, dah kerja ai.

Selamat tinggal to UNITAR. Dulu tak ada pun bilik sendiri. Maklum la, ai part-time lecturer. My workstation is my home;-meja makan, hall tv, katil. Sungguh tidak efektif. Tapi yang bagus aku boleh paksa student discuss everything during class. Tak perlu cari aku luar class sebab lecturer mereka tiada bilik. Theheh.

Now, rasakan Illiana. Kau nak sangat challenge yourself kan.

Everything happen for a reason. Buat graduan, kerjaya gomen ke, private ke, tetap kerjaya yang menjamin asalkan you plan yourself. Jangan jadi macam aku, dah tua-tua ni baru nak sedar. Muda-muda dulu berangan nak kerja gomen, tapi gomen tak berkenan aku. So melekat la aku kat HRC 6 tahun lebih tanpa pembelaan yang sewajarnya... hmm rasa menyesal pun ada. Kalau dari dulu aku berkecimpung di private dah tentu gaji aku berganda masyuk. Oh sesal sesal.

Life goes on. Just face it. And take it bravely!
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube