Tuesday, July 5, 2011

Pengguna TERANIAYA

Posted by Unknown | 9:39 PM Categories:
Aku tak faham. Since May 2011 Celcom asyik barrr aku jika bayar lambat sikit. Bila tanya balance-->exceed credit limit RM300.00.

ok fine. Since May aku berusaha cuba setlekan amount tinggi membabi itu. Ye aku admit ada skali aku terlambat bayar.

Malam ni barr lagi. Bila ditanya balance, jawapan sama-->exceed credit limit RM300. So terpaksa lagi (seperti biasa every month since May) aku buat promise to pay.

Aku keliru. Rasanya macam aku bayar banyak bulan lepas. Langsung aku semak online (Yer aku dah tukar dari bill statement yang dihantar bulan-bulan ke online customer service. Konon sokong go green).

19 May 2011- paid RM100
26 May 2011- paid lagi RM100
13 Jun 2011- paid RM200

Purata penggunaan celcom aku sebulan biasanya not more than RM100. 

Tetiba 5 July 2011 phone kene barrr dengan alasan credit limit exceed RM300.

Logikkkah???

Then bila semak online, rupanya ada satu charge ini--> SMS CONTENT SERVICES RECEIVED= RM157.50.

SMS RECEIVED ok!!! 


See detail:

Sejak bila aku melanggan EVERWORK anak harammm ni?? I did asked Celcom apa haram jadah 37886? Jawapan mereka ini nombor 3rd party. Cannot trace. What Celcom can do only can cancel this service from coming in.

ok.Terima kasih Celcom. Sejak ai tukar ke online customer service, bil ai tetiba melambung tinggi. Akan ai consider untuk batal line jika berterusan begini. ai dah cancel service broadband you dari dulu ok.

So Celcom tak boleh jawab ai boleh buat siasatan sendiri. Memang betul 3rd party. 37886 tiada dalam list Celcom.

Suddenly aku terkejut. Finally jumpa one site providing this number:

Babi apa ni? Sejak bila aku melanggan??? Tiba-tiba confius. Adakah blogspot ni di charge??? FB ke? Atau apa??? I never. never. never. and never see this page or heard this anak haram's company name before.

Kenyang kau telan RM4/sms aku ye. Yang paling peliksnyerrr... I never received your SMS!

Ok. Bertenang. Esok aku akan call siasat.

Yang pasti, aku sedih.
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube