Tuesday, May 27, 2014

Puri Kacang Pea

Posted by Unknown | 11:07 AM Categories:
Ok hari ni nak share resepi puri kacang pea. Hoh first time experience jugak ni... Baca kat checklist baby 6m boleh makan kacang pea melangsung mama gigih gi cari. Actually aku mati kutu nak bagi makan apa lagi. Nak bagi pisang, susah sikit sebab aku keje... Pisang kan terus lenyek aje. Kalo buat puri aku rasa macam tak fresh pulak. Ok moh kite lihat hasil experiment aku.

Cuci kacang pis tu. Aku beli kat Jusco. Abaikan potato dan lemon kat situ. 
Dah cuci kupas.... Tak sure betul ke tak kekdah ni. Ada orang terus kukus/ stim je. Aku asingkan isi dengan harapan nak blen isi aje...Tup tup sikit je dapat hasilnya. So, aku stim isi dan kulit, dah lepas setengah jam biarkan sejuk dan aku potong sikit kulit dia ambil part yang lembut and blend together dengan isi. barulah jadik banyak sikit...
 Begini hasilnya bila dah blend. Sedap gak. Yang kuning itu potato dan coklat sket tu avocado. Cukup stok puri untuk seminggu dua. 
Heee... Seronok... Kerja mama jadi bertambah senangsss...  :)
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube